2016. február 15., hétfő

Várakozás - varrás

Sziasztok!

 Sokan kérdezitek, mivel ütöm el az időm idehaza.
Szerencsére sok tervvel érkeztem! Volt sok régóta vágyott olvasni és varrni valóm.

 Nagyon szeretek varrni, ráadásul ez olyan tevékenység, amihez nem akadály a nagy pocak, és még jól is esik, hogy spórolok vele. ;)
 Drága szüleim jóvoltából van egy egészen jó kis varrógépem, ami még sose hagyott cserben.

 Első tervem, a kismama kabát volt!

 Aki volt már télen kismama, az hamar szembesült vele, hogy a pocakja már nem fog beleférni semmi olyan kabátba, amiben nem úgy néz ki, mint egy hóember.

 Ekkor jön a remek ötlet, a baba betéttel bővíthető kabát.

Rém praktikus!
Ha hordozni szeretnéd a picit, akkor későbbiekben is nagyon hasznos, mert akkor is befér alá.
Kapható ebből mindenféle!
Elől hordozós, háton hordozós, elöl-hátul hordozós.
Van belőle vastag téli kabát, vékony esőkabát, széldzseki.

Én is azonnal belelkesedtem, de hamar kiderült, hogy bizony borsos áruk van ezeknek. az egyszerűbb típusok 15.000Ft körül vannak, de azok a típusok, amiket tényleg szívesen meg is venne az ember, már 40-60 000 Ft körül mozognak.
Hát, annyi nem volt...

 Úgyhogy inkább elmentem szépen egy second hand boltba, hogy választok egy giga nagy XXXL-es kabátot, és jó lesz az nekem.
 De a Jászainál a Party 22- ben egy irtó profi eladó csaj penderült mellém, aki azonnal mutatott olyan kabátot a kínálatukból, ami illik hozzám, és jól áll nekem. Ezt!

Elsőre szomorúan mondtam, hogy igazából nagy kabát kell, hogy beleférjen a pocakom. Igaz, hogy ennek a kabátnak behúzható az oldala, de a vége felé ez már nem lesz elég.
 És akkor jött az Isteni szikra!
 Mit nekem kismama kabát!
 Majd varrok én bele bővítő betétet!

Szerencsére Réka nővéremnél volt kölcsönbe egy ilyen kabát, úgyhogy meg tudtam nézni, hogy is épül fel.

 Nem kell hozzá sok!

Felső szélesség: kb 20 cm
Alsó szélesség: kb 15 cm
Hossz: a kabátnak megfelelően
Anyag: én I <3 Textilben találtam vízlepergető fekete anyagot, ami megy a kabimhoz, de biztos máshol is lehet.

Bélés: kabát bélelő anyag kell hozzá, ez is kapható textilboltokban, de én nagyon ajánlom a Mechwart ligetnél a Szász Károly utcában levő tömőanyag boltot, ahol kapható szivacs, párna tömő, és minden.

Cipzár: én utána néztem a neten a cipzár típusoknak, de ha meg van a kabát, az is elég, ha a Rőftex-ben az ember oda adja, hogy "olyat kérek, ami ehhez passzol". Végül ez a módszer jött be.
Pont tökéletes cipzár nem volt, az egyik oldalon felment, a másikon nem. Úgyhogy az egyik oldalt patentosra csináltam. Igazából lehetett volna mind két oldal olyan! Azt a felét könnyebb nyitni-csukni.

Patent: praktikus, főleg, ha már a megszületett a kicsi, és hordozáshoz használjuk a bélést, hogy le lehessen hajtani. Ehhez patentokat varrunk a középvonalába, 5-10-15-20 cm-re egymás alá.

Ha ez mind meg van, akkor igen egyszerű a feladat, logikusan összerakva a rétegeket szépen összevarrjuk, és kész! :D
 
Én kicsit sötétnek találtam végül az egészet, úgyhogy hímeztem hozzá egy kis díszt. Persze belülre is, hogyha kihajtom, akkor is szép legyen majd.



.




Csepphinta

Bár még nincs itt a kicsi, de már nagyon készülünk rá.
Sokat olvasunk a babázásról, próbáltuk a lakást is ehhez rendezni.

Az egyik ötlet ami nagyon megtetszett nekünk, a hinták gondolata.
Egyrészt segít a babának elaludni, mert hasonlóan ringatja, mint amit a mamája pocakjában tapasztalt. Aztán jó kuckós is, ami szintén ismerős lehet neki. Sok hasfájós babánál meg egyenesen a szülők megmentőivé válnak az Adamo hinták, mert megnyugtatják a babát, valahogy pont jól rázzák, és nem kell vele egész éjjel sétálni.

Mi persze még nem tudhatjuk a mi kicsink mennyire lesz jó alvó, és kell e ilyen előkészület, de a csepphintákba azonnal beleszerettem!

Amikor januárban sikerült beszerezni szép új foteljeinket, a hozzájuk rendelt bordó anyag nagyon kicsinek bizonyul.

Gyönyörű bordó pamut anyag! Dekoráción kívül, nem sok mindenre jó. A babákról viszont azt mondják, hogy amire emlékszik a mamája pocakjából, az a vörös szín, a meleg, a kényelem. Milyen ideális lehetne ebből egy csepphinta!
Utána néztem a neten, a szabásminta végtelenül egyszerű.

Nem lett volna nehéz párnát sem varrni bele, de valamiért itt a tömőanyag se olcsó. Két kutyapárnát vettünk bele az ebayen, így a mélysége variálható.
De szép lett, és még a bútorokhoz is megy! :D











Párnahuzatok

Ez csak egy ötlet!
Otthon felejtettem a váltás párnahuzatokat, úgyhogy varrtam párat.
Itt sajnos a textilek elég drágák, de lett megoldás!
Sok a Charity Shop (ahol minden vackot lehet venni másodkézből olcsón), és ott vettem fillérekért dupla paplan huzatot.
Szinte szabni se kellett! Csak feltépkedtem, összevarrtam, és kész! Még szegni is kevesebbet kellett.
Egyszerű, nagyszerű, olcsó! :)

1 megjegyzés:

  1. Sziasztok! Szuper ötletes a hinta, kabát, huzat. Ügyesek vagytok. Mikor lesz már baba? Nagyon várjuk a hírt a baba születéséről. Sokat gondolunk rátok!!! Vigyázzatok magatokra! Sok puszi, Mama, Jutka és Gyula. Ui: Hinta nagyon tetszik nekünk.

    VálaszTörlés