2016. február 7., vasárnap

Ünnepek

Sziasztok!

Decemberben 3 dolgot is ünnepelünk: az én (Tamás) születésnapom, Karácsony és Újév.

Lássuk sorban:

A születésnapomon dolgoztam az állatkertben, ahol a kollégák is felköszöntöttek, de az igazi meglepetés itthon volt. Eszter szinte egész nap azon dolgozott, hogy egy igazán szép romantikus vacsorát készítsen nekem. Sikerült is! A képek tanúskodnak:

Lazacot kaptam!!! És Eszter saját készítésű borsos-kiflije volt a köret! A kedvencem, ezt üzenem a világnak!





És persze csokitorta. Másnap a kollégák az egekig magasztalták Eszter tehetségét, a csokitortám elnyerte mindenkinek a tetszését.



Másnap, 20-án moziban voltunk a Reptile Team egy részével, és megnéztük az új Star Wars filmet. Nekünk nagyon tetszett! Hazafelé az autós mozikiértékelős beszélgetésben mindannyian megegyeztünk abban, hogy megérte az a sok idő, amíg dolgoztak vele, igazi MOZI lett!



Karácsony:

Meglepetésünkre már novemberben álltak a karácsonyfák szerte a város forgalmasabb helyein, és december elejére a legtöbb házban is már feldíszítve álltak a fenyőfák.Mi úgy terveztük, hogy a 21-én megyünk be a városba, a saját fánkat beszerezni és megnézni a karácsonyi vásárt. A vásárnak hűlt helyét találtuk, karácsonyfát pedig 20-a után itt nem lehet kapni! De tényleg! Volt 1-2 műanyag csoda, ami nagyon csúnya volt, nem szívesen nézegettük volna a nappaliban, így más megoldás után kellett járni.

Eszter egyik nap otthon egyedül erőtől duzzadva megmetszette a kerti bokrokat (gyakorlatilag erdőt irtott), és a sok levágott ág ott hevert egy nagy kupacban a kert sarkában. Én még nézegettem is, hogy ott van ebek harmincadjára, nehogymár kidobjunk ilyen kincset, csak nem volt ürügy, amivel megmenthetjük... És akkor jött az ötlet: építek belőle karácsonyfát! Fel is csatoltam a legszebb tündérszárnyamat, hogy igazi karácsonyfa-építő angyalkának tűnjek, és a sötét angol délutánban óriás virágcsokor kötésbe kezdtem (köszi Hajagos Andi a szakmai továbbképzést kb 15 évvel ezelőtt!).



Fagyal-borostyán lett az alap, ebbe került bele némi magyal és tűztövis díszítésnek. A legtöbben észre sem vették a karácsonyi üdvözletünkön, hogy bizony nem fenyőfa mellett állunk. Szerintem jó lett!

Eszterrel közösen feldíszítettük, Magyarkútról a "Bácsi" is rajta van, talán páran emlékeznek rá, madarakkal a sapkáján ő volt a tündér a fa tetején.



24-én megint dolgoztam, de utána 5 szabadnap várt ránk!
Csodás karácsonyi vacsora, ima, ajándékbontás, este film (kihagyhatatlan klasszikus: Love Actually - Igazából szerelem...).





Másnap séta Chesterben, városnézés kettesben. Az is hozzátartozik a dologhoz, hogy ez volt az első igazi városnézésünk itt, nem kellett semmit sem intézni (!), és nem kellett időpontra mennünk sehová, egyszerűen csak nyugodtan beszélgetve-ballagva sétálni! Gyönyörű volt! Erről majd külön blogbejegyzés lesz, mert sok a kép, és sok a magyarázat, hosszú lenne ide beilleszteni.

Ide tartozik az is, hogy végre lett bankszámlám december közepén, így megérkezett a fizetésem is. Ez azt jelentette, hogy Karácsony után végre tudtunk venni helyi SIM kártyákat, és meg tudtuk rendelni az internetet is a házhoz. Ezt cselekedtük 28-án, így végre sikerült elérni a világot, haza is tudtunk szólni, láthattuk a családtagokat. Csodálatos érzés majdnem másfél hónap után újra beszélni a szeretteinkkel! Internet majd januárban lesz...

Liverpool Nemzeti Múzeum. Ennek egy épületét, a World Museumot néztük meg. Öt emelet, zoológia, néprajz, geológia, csillagászat a főbb részei a kiállításnak.  Megnéztük, szép volt, igényes ötletekkel, szép kialakítással, de sajnos nem mindenhol. Van élőállatos részük, halas és egy rovarbemutató is, ahol néhány közönséges faj egyedeit tartják, némelyiket szaporítják is. Lehetne szebb, de avatatlan szemnek ez nem nagyon tűnik fel. A halasat légyszi akvarista ismerősök ne látogassák, vagy ha igen, akkor én szóltam...


Kérgesteknős (Dermochelys coriacea) koponya

Az oktatós részük nagyon jó volt! Megnézhető, megfogható dolgok, amihez nem szabad hozzáérni, arra rá van írva és az emberek nem fogják meg (de tényleg!!!), amihez szabad, az meg tényleg érdekes. Aki ismeri előző munkahelyemet jobban, annak üzenem, hogy ez olyan Darwin-laboros hely, és tényleg nagyon jó! Eleve a tervezéskor odafigyeltek, hogy mi a cél, és olyan is lett.
 A történelmi tárlat is nagyon igényes volt, érintette minden földrész kultúráját. Gyönyörű néprajzi gyűjteményük van, nagyrésze ki is van állítva. Zárójelben megjegyezném, hogy pl. az észak-amerikai indián tárlat néprajzi replikáinál Eszter igényesebb tolldíszeket csinál...

Jut eszembe, mint oly sok minden más itt Angliában, ez is INGYENES! Az egész múzeum. Minden része.



Quetzalcoatlus (Óriás repülő őshüllő) utánzat



Szilveszter:

December 31-én ismét szolgálatban voltam, szerencsére egyszerű, problémamentes munkanap volt. Hazaérkezve nekiláttam megsütni a pácolt húst (mennyei lett), kellemes jazz-zene, és még táncoltunk is kicsit. Megvártuk az éjfélt, koccintottunk is,


Boldogan köszöntöttük az új évet! Az igazi meglepetés az volt, hogy egyszer csak megcsörrent Eszter telefonja, és rajta bejelentkeztek unokatesói Magyarországról, videóhívással Viberen keresztül.

Ez volt az első ilyen élményünk innen, így indult a videóbeszélgetős korszakunk, ami azóta is tart!

Ezután beszéltünk még néhány családtagunkkal, mert mindkettőnket fellelkesített a gondolat, hogy megtehetjük, adott hozzá a technika, az előfizetés, minden ami kell! Végre!!!

Boldog Új Évet Mindenkinek!


3 megjegyzés:

  1. Tetszik a karácsonyfa - és egyáltalán az ötlet. Ügyesek vagytok!

    VálaszTörlés
  2. Én sem vettem észre a fa-trükköt, nagyon kreatív!! Tamás, megnéznélek az angyalszárnyadban, arról nincs kép?!

    VálaszTörlés
  3. Én sem vettem észre a fa-trükköt, nagyon kreatív!! Tamás, megnéznélek az angyalszárnyadban, arról nincs kép?!

    VálaszTörlés